Berätta för pressen att du är en del av Royal Djurgården

Berätta för pressen att du är en del av Royal Djurgården

Berätta för pressen att du är en del av Royal Djurgården

17 juni 2018

Var dag, året runt händer det något spännande på Djurgården. Och hela tiden skickar vi ut information om detta till pressen. För att stärka varandra och för att få pressen att förstå vilken makalös utveckling vi har i vårt område, rekommenderar vi att man nämner något i sin pressinformation om att man tillhör Djurgården. På så sätt stärker vi varandra och delarna visar på den imponerande helheten.

För att underlätta har vi i samverkan med marknadsgruppen tagit fram några förslag på hur man kan skriva i sin pressinformation.

Förslag på information att addera till pressinformation:
Här kommer ett antal förslag som inspiration att lägga i pressbyline – självklart länkar man gärna till royaldjurgarden.se om man så önskar:

  1. Djurgården är Skandinaviens främsta attraktion och ett besöksmål i världsklass. Tillsammans välkomnar Djurgårdens attraktioner över 15 miljoner besökare årligen – vilket är långt fler än de som besöker kinesiska muren. Under de närmaste åren investerar aktörerna som utgör helheten Royal Djurgården mångmiljardbelopp i denna besöksattraktion som ständigt utvecklas och växer.
  2. NN är en del av Djurgården – Skandinaviens främsta attraktion. Över 15 miljoner besökare från hela världen besöker årligen Djurgården för att ta del av svensk kultur och natur, traditioner, dåtidens historia och nutida nöjen. Miljardbelopp satsas varje år av de aktörerna som utgör helheten Royal Djurgården. Allt för att skapa en besöksattraktion som ständigt utvecklas och växer.
  3. Royal Djurgården – på kunglig mark mitt Stockholm, är en oas fylld till brädden med kultur, evenemang och kulinariska utflykter. Konst och kultur samsas med hårdrock och allsång.
  4. Royal Djurgården är Skandinaviens främsta attraktion, ett besöksmål i världsklass mitt i Stockholm. Som en del av världen första Nationalstadspark är detta en grön oas fylld till brädden med kultur, evenemang och kulinariska utflykter.



Kungliga Djurgårdens Intressenter, KDI AB.
En medlemsorganisation som samordnar och engagerar nära ett 50-tal intressenter på Djurgården. Läs mer