close
Allas vårt Djurgården – ett sätt att kommunicera

Allas vårt Djurgården – ett sätt att kommunicera

07/04/2020

VI STÄLLER OM!

Vi är i en tid av förändring. Det är tufft för alla, men kanske särskilt för vår bransch och då inte minst på Djurgården. Vi vet att krisen kommer att hålla i sig, att starten på säsongen ännu dröjer samt att vi kan räkna bort den utländska marknaden för i år.

Det gör att vi tvingas att snabbt ställa om.

Efter möte med marknadsgruppen har vi därför tagit fram ett koncept som alla kan använda här och nu.

 

Med ”Allas vårt Djurgården” vänder vi allt vårt fokus mot Stockholmarna och alla de som älskar Djurgården, precis som vi.

Tanken är att vi använder oss av tydliga, ansvarstagande, men också härliga positiva budskap. Vi vill inge hopp och visa vår kärlek till platsen. Djurgården är hemma för alla oss som bor här – så har det varit i alla tider och så är det även i denna tuffa tid.

Ett besök hos oss kan göra gott för besökaren, men man kan även göra gott genom att gynna sina favoritrestauranger och besöksmål. Vi lyfter varandra, det utbud som finns och hur vi alla hanterar de regler och restriktioner som nu gäller.

Vi har skapat en symbol för Allas vårt Djurgården, där Djurgårdsekens löv representerar kungligt, historia, uthållighet och hållbarhet.

Symbolen finns, likt symbolen ”Royal Djurgården”, i alla färger nedladdningsbara i toolboxen, skrolla bara nedåt, så hittar du dem. Ladda ner och använd!

LITE MER TANKAR BAKOM SYMBOLEN

ETT ÖPPET DJURGÅRDEN

Många tvingas har stängt nu, då är det extra viktigt att berätta att Djurgården ändå alltid har öppet. Alla dagar och alla tider, året runt är man välkommen hit. Vi vet att denna pandemi inte att vara över från en dag till en annan. Ingen kommer att kunna, öppna med dunder och brak, utan vi kommer alla att hantera situationen ansvarsfullt nu och under en lång tid framöver.  Kontinuerlig kommunikation därför viktig. Ett öppet, stort, grönt och skönt Djurgården är budskapet nu kombinerat med bilder som förmedlar känsla.

ETT STORT DJURGÅRDEN

Det mentala kommer att hänga kvar länge. Behov kommer att finnas av ytor, socialt avstånd och upplevelsen av att de man besöker har tänkt till och tar situationen på allvar. Och här finns plats. Bara Skansen är lika stort som Gamla stan. Ett öppet, stort, grönt och skönt Djurgården är budskapet.

ETT GRÖNT DJURGÅRDEN

Ska man umgås så ska man göra det utomhus och med ordentligt avstånd, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog (DN 20200407). Och i dessa tider känner många ett behov av att få komma ut och röra på sig för att må bra. Det kan man göra på Djurgården. Vi är en del av Nationalstadsparken och hör finns mycket att upptäcka. Ett stort, grönt och skönt Djurgården är budskapet.

ETT SKÖNT DJURGÅRDEN SOM TAR ANSVAR

Viktigt är att fortsätta kommunicera att vi tar ansvar. För våra gäster, såväl som djur och natur – vi får inte glömma det hållbarhetsarbete som vi redan utför. Dessutom följer vi alla noga utvecklingen runt Covid-19  och följer de rekommendationer som ges. Allt för att våra gäster ska känna sig trygga. Rent snyggt, tryggt och säkert och härligt! Ett öppet, stort, grönt och skönt Djurgården är budskapet.

VÄLKOMMEN TILL ETT ÖPPET, STORT, GRÖNT OCH SKÖNT DJURGÅRDEN 

= ALLAS VÅRT DJURGÅRDEN

 




Kungliga Djurgårdens Intressenter, KDI AB.
En medlemsorganisation som samordnar och engagerar 55 intressenter på Djurgården. Läs mer