close
Kampanj – Stort, Grönt, Skönt och Öppet!

Kampanj – Stort, Grönt, Skönt och Öppet!

11/06/2020

Den 13 juni börjar vår kampanj Stockholmssommar <3 Djurgården. Då ska alla stå redo och bidra via sina kanaler.

Tillsammans ser vi till att kampanjen får spridning och effekt!

Läs igenom ordentligt och återkom med eventuell frågor.

SYFTE

Syftet med kampanjen är att tillsammans göra ett tydligt avstamp och berätta att säsongen är igång, välkomna till sommar på Djurgården och berätta att här är stort, grönt, skönt och öppet.

Även om inget är sig likt är en sak säker: sommaren börjar på Djurgården.

Genom kampanjen ”Stockholmssommar <3 Djurgården” knyter vi alla 55 aktörer på Djurgården an till Visit Stockholms budskap ”<3 Stockholm” som kopplas till öppenhet, framtidstro och ett levande Stockholm.

Genom budskapet ”Stort, grönt, skönt och öppet” vill vi välkomna till Djurgårdens stora och breda utbud av upplevelser och betona att här finns plats för alla – vilket känns extra viktigt i dessa tider.

FÖRST: Tidplan
SEDAN: Info om den gemensamma annonsering som görs.
SLUTLIGEN: Info om vad ni kan bidra till genom era kanaler. Samt ett mediakitt för er att använda som ett verktyg.

TIDPLAN

11 juni
Mediakitt till alla intressenter
Uppdatering kalendrar och royaldjurgarden.se
Info ut till press

13 juni
Facebook annonsering börjar
1 helsida SvD Kulturdel
Start för alla intressenter att bidra med inlägg i  egna kanaler

14 juni
1 helsida SvD Kulturdel

16 juni
Helsidor i Mitti: Östermalm, Kungsholmen, Vasastan & Södermalm +Täby, Nacka, Solna & Lidingö

23 juni
1 helsida Mitti Östermalm

26 juni  Facebook-annonsering avslutas

GEMENSAM ANNONSERING

PRINT

Vi har valt print för att få ett tydligt avstamp.

MÅLGRUPP: Genom helsidesannonsering vill vi fördjupa relationen med Stockholmarna. De ska känna sig hemma på Djurgården och uppleva att vi har mycket att erbjuda. Vi bjuder in dem till sommarens nystart där de kan upptäcka något nytt eller återupptäcka någon gammal favorit.

MEDIAVAL: Den 13 och den 14 juni ser ni en helsida i Svenska Dagbladet, den 16 juni ser nI helsidesannonsering i Mitti-tidningar som går ut till: Östermalm, Kungsholmen, Vasastan & Södermalm +Täby, Nacka, Solna & Lidingö. Den 23 återkommer vi med en helsida i Mitti Östermalm

 

 

 

 

 

 

 

FACEBOOK-ANNONSERING

Samma lördag börjar vår digitala kampanj som  den pågår i första hand fram till den 26 juni. Vi har valt Facebook-annonsering bl a då studier visar att det är en väl fungerande kanal i dessa tiden.

 

MÅLGRUPP: genom att annonsera på Facebook kan vi skräddarsy information, och definiera våra fyra målgrupper – samtliga inom 2 timmar från Djurgården, och följa upp resultatet.

Exempel på annonseringens utformning till en av målgrupperna (som anges i det blå fältet ovan) weekend/semesterresenärer:

 

 

Viktigt att alla aktörer lägger till evenemang i evenemangskalendern och ser över sin information på royaldjurgarden.se, då Facebook-annonseringen leder hit.

PR

Pressmeddelande om kampanjen går ut den 11 juni. Följ gärna Royal Djurgårdens konto på MyNewsdesk genom vilket samtliga pressmeddelanden går ut. Dela gärna informationen.

VAD KAN JAG GÖRA?

1 Häng på kampanjen via era kanaler. Hur? Se nedan.
2 Håll koll på varandra och lyft varandra genom att följa och gilla kollegors inlägg och kanske även rekommendera varandra.
3 Använd @royaldjurgarden när det är tillämplig och sedan hashtags: #royaldjurgarden #royaldjurgården #royaldjurgarden #visitstockholm #stockholm #visitsweden #Stockholmssommar<3Djurgården
4 Uppdatera er information på royaldjurgarden.se.
5 Dela ut kartor över Djurgården till alla som vill ha. Finns att hämta på Royal Djurgården Visitor Center vid Djurgårdsbron.

Häng på kampanjen i era egna kanaler

Här kommer två korta texter ni kan utgå ifrån när ni skriver inlägg. Använd dem som de är eller skriv om som det passar er. Viktigt bara är att vara generös mot alla Djurgårdsgrannar och att poängtera att det är sommar och vi har öppet.

Textförslag för er som har öppnat:

Stockholmssommar <3 Djurgården

Sommaren börjar på Djurgården. Klart vi på (lägg in ert namn) har öppet,  precis som så många  attraktioner och restauranger här. Tillsammans öppnar vi upp stockholmssommaren och säger välkommen att återuppleva dina djurgårdsfavoriter och kanske upptäcka några helt nya. Här är stort, grönt och skönt och det finns gott om plats för alla, vilket vi tycker är viktigt i dessa tider.

@royaldjurgarden #royaldjurgården #royaldjurgarden #visitstockholm #stockholm #visitsweden #Stockholmssommar<3Djurgården

Textförslag för er som planerar att öppna:

Stockholmssommar <3 Djurgården

Sommaren är här och Djurgården väntar på dig. Många har öppnat och vi planerar för öppning den XX/XX. Tillsammans välkomnar vi stockholmssommaren och hoppas att du vill återuppleva dina djurgårdsfavoriter och kanske upptäcka några helt nya i år. Här är stort, grönt och skönt och det finns gott om plats för alla, vilket vi tycker är viktigt i dessa tider.

@royaldjurgarden #royaldjurgården #royaldjurgarden #visitstockholm #stockholm #visitsweden #Stockholmssommar<3Djurgården

Använd era bilder som de är eller addera något av orden: Stort, Grönt, Skönt, Öppet. Ni kan även addera ”Stockholmssommar <3 Djurgården”. Jpeg filer finns att ladda ner här.

Fortsätt gärna under hela sommaren.

Här kommer några exempel:




Kungliga Djurgårdens Intressenter, KDI AB.
En medlemsorganisation som samordnar och engagerar 55 intressenter på Djurgården. Läs mer